Back to top

Model pedagogic

MODEL PEDAGÒGIC

Els equips FITA tenen encomanada la missió de definir el model pedagògic de cada un dels cicles i/o etapes que s’estableixin. En aquesta tasca es tindran en compte les propostes que ha fet arribar la comunitat educativa i els principis sobre els quals es vol construir.

El model pedagògic ha de considerar elements com l’organització dels continguts, les metodologies, la distribució horària o els espais d’aprenentatge.

D’una altra banda, per ser fidels al nostre propòsit i a la nostra identitat, s’han de potenciar aspectes com la perspectiva dels drets dels infants, l’educació per al desenvolupament, l’orientació vocacional, la inclusió educativa o el treball competencial, entre d’altres.

El disseny del model pedagògic de cada cicle/etapa ha de determinar 

  • Organització continguts – currículum (interdisciplinarietat) 
  • Metodologies (criteris i opcions) 
  • Distribució horària (flexibilitat) 
  • Espais d’aprenentatge (disseny)
  • Recursos didàctics i tecnologia 
  • Avaluació (instruments, tipus d’avaluació, metacognició, etc.) 
  • Rol de l’educador. Interacció entre educadors. Co-docència 
  • Comunitats aprenentatge (alumnat, famílies, educadors, entorn).

El model ha de potenciar: 

  • Perspectiva dels drets dels infants
  • Evangelitzar-pastoral-SER-interioritat-vocacional
  • Educació per al desenvolupament (cultura de pau, sostenibilitat econòmica, medi ambient, gènere, interculturalitat, drets humans)
  • Treball competencial, aprenentatge significatiu, pensament crític, cultura del pensament. Intel·ligències múltiples. Diverses maneres d’aprendre
  • Inclusió educativa, atenció a la diversitat, personalització
  • Convivència, resolució de conflictes, valors democràtics
  • Aprenentatge de llengües estrangeres (projecte lingüístic)

El model ha d’integrar i globalitzar en els centres experiències que ja tenim endegades de manera més o menys dispersa i que fomenten l’expressat al punt anterior: 

  • Emprenedoria 
  • AICLE 
  • Filosofia per infants i joves 
  • Treball per projectes 
  • Treball competencial 
  • Educació emocional 
  • ü  Interioritat (el Bon dia) 
  • Ambients d’aprenentatge (infantil) 
  • Aprenentatge i servei 
  • Escola verda – Cura i respecte pel medi ambient 
  • Tutoria individual i grupal 
  • Itinerari d’orientació vocacional 
  • Aprenentatge basat en problemes 
  • Aprenentatge cooperatiu 
  • Rutines de pensament 
  • Ús de tecnologia 
  • Mediació

 

© 2016 Maristes L'Hermitage

Baked by Digital Bakers