Innovar les opcions pedagògiques: l’avaluació i l’atenció a la diversitat
Innovar les opcions pedagògiques: l’avaluació i l’atenció a la diversitat
Els equips educatius de les escoles continuen el seu procés de reflexió sobre les opcions pedagògiques. Després d’haver aprofundit una mica més sobre les interaccions en l’aprenentatge (entre alumnat i entre el professorat), el segon trimestre es dedicarà a la reflexió sobre l’avaluació i l’atenció a la diversitat.
Quin és l’impacte de l’avaluació en les persones i el seu aprenentatge? Com és la nostra diversitat? Com podem respondre-hi?
Aquests dos temes són dues peces cabdals del nou model pedagògic: l’avaluació per la seva incidència en el procés d’aprenentatge i l’atenció a la diversitat com a mitjà per donar les millors oportunitats d’aprenentatge a tothom.
Amb la voluntat de fomentar hàbits intel·ligents d’innovació, el professorat serà convidat novament a fer un procés d’aprofundiment personal sobre aquests temes, per després poder compartir la reflexió amb els seus respectius equips i fer propostes per anar innovant aquests opcions pedagògiques.