Back to top

I Trobada de la Comunitat de pràctica "Aprenentatge basat en projectes"

I Trobada de la Comunitat de pràctica "Aprenentatge basat en projectes"

Amb ganes de compartir experiències i construir tots plegats, el dijous 12 de novembre va tenir lloc la primera trobada de la comunitat de pràctica ABP (aprenentatge basat en projectes) del curs 2020-2021.  

Una dotzena d’educadores i educadors de la xarxa de centres maristes van trobar-se virtualment, a través de Teams, per donar continuïtat a aquesta experiència pilot i decidir sobre els objectius de treball compartits per aquest curs.

A grans trets, els objectius de la comunitat de pràctica es van concretar en els següents aspectes:    

  1. Documentar i analitzar críticament els projectes que es realitzen a l’aula o al centre amb la participació de tots els membres de la comunitat de pràctica. 
  2. Facilitar la transferència del coneixement generat dins de la comunitat a nivell local i de xarxa. 
  3. Promoure la participació en la comunitat de nous membres. 

Partint d’un cas pràctic, es va decidir sobre el procediment a seguir per documentar els projectes que s’estan desenvolupant als centres i els instruments d’observació que s’utilitzaran per recollir i  sistematitzar la informació: activitats d’aula, vídeos, fotografies, carpeta d’aprenentatge, diaris reflexius, graelles, àudios, etc.

També es va presentar un espai virtual de formació i suport per a docents on es podran anar compartint els materials i recursos que la comunitat vagi generant. L’espai web inclou un apartat on es descriuen els fonaments teòrics d’aquesta metodologia, un lloc amb eines i recursos per al professorat organitzats per categories (eines de planificació, eines d’avaluació, infografies, vídeos, etc.) i un catàleg o bagul de projectes, on el professorat podrà trobar una descripció detallada dels projectes realitzats als centres i els materials i recursos per a l’alumnat i el professorat que es vulguin compartir.

Finalment, es va dedicar una estona a la renovació de càrrecs (facilitadors, secretari/a, documentació/traducció, editors web, etc.) i la planificació del calendari de trobades anual.  

Els membres actuals de la comunitat són: Dani Comas i Jordi Arnella, de Maristes Girona; Àlex Garcia i Paula Cano, de Maristes Sant Pere Chanel; Ferran Cano, Gemma Badia i Núria Real, de Maristes Valldemia; Manolo Isla, de Maristes La Immaculada; Laura Sánchez i Arnau Robert, de Maristes Anna Ravell; Jordi Roger i Sílvia Flores, de Maristes Sants-Les Corts; Oriol Tortosa i Jordi Bertolín, de Maristes Rubí; Carla Alonso i Carla Codina, de Maristes Igualada, i Berta Aguilar, de Maristes Montserrat.

La propera reunió es preveu per al mes de febrer, moment en què els membres de la comunitat exposaran alguns dels projectes realitzats als centres i posaran en comú les observacions realitzades a l’aula (reaccions dels alumnes, mètodes de treball dels docents, eines de planificació i d’avaluació utilitzades, produccions realitzades per l’alumnat, etc.). Hi haurà, doncs, un espai de diàleg i enriquiment entre iguals on prendre consciència dels aprenentatges realitzats per l’alumnat a través de la metodologia de projectes i reflexionar sobre la tasca educativa per continuar creixent com a professionals en equip.

Si voleu formar part de la comunitat i continuar aprenent sobre l’aprenentatge basat en projectes només cal que us poseu en contacte amb algun membre de la comunitat del vostre centre o bé, envieu una sol·licitud de participació al següent enllaç. No us ho perdeu, estarem encantats de comptar amb tots vosaltres!

Comparteix la notícia

© 2016 Maristes L'Hermitage

Baked by Digital Bakers