Back to top

Gamificació, rutines i destreses de pensament

Gamificació, rutines i destreses de pensament

Les comissions d’innovació de les escoles maristes es van trobar el dia 30 de novembre per viure uns tallers sobre gamificació, rutines i destreses de pensament (Thinking Based Learning).

Aquesta jornada respon al pla de formació que Maristes Xarxa Innovació ha dissenyat per a la capacitació i l’acompanyament de les persones que han de ser agents actius del canvi.

En aquest cas es tracta d’un procés de formació en petites píndoles amb l’objectiu de promoure en els docents l’adquisició progressiva del domini de destreses i habilitats metodològiques. Les comissions hauran d’oferir aquests tallers als equips educatius del propi centre durant el curs escolar.  

Paral·lelament, a nivell local, els docents estan fent una reflexió conjunta sobre les bases psicopedagògiques que sostenen la implementació de metodologies actives. Aquest procés va començar el mes d’octubre i s’allargarà fins al mes de març.

El procés de formació dels equips educatius dels centres està orientat per l’institut IL3 de la Universitat de Barcelona.

Cal destacar, també, que els equips directius van formar-se en gestió del canvi durant el curs passat i aquest curs, entre els mesos de gener a març del 2018 es formaran en habilitats per a la comunicació del canvi. Aquesta formació anirà a càrrec de la responsable de comunicació de la Fundació Champagnat, Imma Amadeo, i Jordi Martínez, assessor i expert en comunicació.

En qualsevol projecte d’innovació la gestió del canvi és un element clau. Un dels factors més decisius en aquest procés és la capacitació i l’acompanyament de les persones que han de ser agents actius del canvi.

Comparteix la notícia

© 2016 Maristes L'Hermitage

Baked by Digital Bakers