Back to top

El nou model pedagògic MXI, el treball continua

El nou model pedagògic MXI, el treball continua

L’equip FITA-I ha dedicat una nova setmana a l’elaboració d’una proposta de model pedagògic basat en les 24 propostes de la comunitat educativa i els 10 trets de la xarxa d’escoles que volem.

Aquesta vegada s’han aprofundit aspectes com l’avaluació, les característiques dels aprenentatges que hem de proposar, les metodologies actives que hi responen, l’impacte de la tecnologia digital o l’estructura de cicles i etapes. En el treball de les metodologies s’ha comptat amb el suport i assessorament de Núria Serra i Susana Arànega, de l’institut IL3 de la Universitat de Barcelona.

Les metodologies i enfocaments que s’han analitzat han estat la cultura del pensament, l’aprenentatge basat en projectes, l’aprenentatge cooperatiu, els ambients d’aprenentatge i les propostes corresponents al moviment “maker”, DIY (do it yourself) i DIWO (do it with others). En aquest procés ens hem fet preguntes com ara: Quines implicacions cal tenir en compte si optem per aquestes metodologies i enfocaments? Com preparem els nois i noies a treballar amb aquestes metodologies? De quina manera ens ajuden a construir la proposta de persona que volem oferir als infants i joves i les seves famílies? Quin ha de ser el rol dels docents?

Han estat dies d’intens debat, compartir coneixement, síntesi i disseny. La intenció és que al mes de març es pugui començar a debatre i contrastar la proposta que l’equip FITA-I acabi elaborant.

Comparteix la notícia

© 2016 Maristes L'Hermitage

Baked by Digital Bakers