Eduquem en valors, repensem el currículum, l'alumne al centre.
Eduquem en valors, repensem el currículum, l'alumne al centre.
Volem una educació en valors on el protagonista sigui l'alumne i visqui uns coneixements ajustats a la seva realitat. Afavorint l'experimentació, la creativitat, el pensament crític/raonament i la connexió amb la realitat a través de currículum ordinari i amb nous aprenentatges experiencials ( arts, cuina, robòtica, activitats físiques/esportives, raonament lògic, ec. domèstica, expressió...) que els prepari per a un futur nou i incert.
Repensar el currículum proposant l'alumne com a protagonista d'acord amb els seus interessos i competències, oferint un aprenentatge significatiu per a que pugui aportar respostes al món del futur.
L'aprenentatge ha de ser significatiu i motivador per l'alumnat i això implica un currículum flexible al canvi social i que doni resposta a les necessitats individuals de cada alumne.
Partint dels interessos dels alumnes i aprofitant els recursos de l'entorn, facilitar experiències d'aprenentages significatius i vivencials que tinguin sentit i utilitat en la realitat de l'alumne, fomentant els valors i la corresponsabilitat social.
L'alumne és el protagonista del seu procés d'implicació social i l'escola ha de ser present en l'acompanyament del camí cap a un esperit crític a través de propostes interdisciplinars socials.
"INTEGRAR" la tasca educativa dels moviments de lleure dins del projecte educatiu de l'escola.
Ser capaços d'elaborar un projecte emprenedor i orientat a cobrir les necessitats d'una societat actual i de futur on s'aprengui a ser creatiu i es fomenti la cooperació i es faci ús d'estratègies i recursos per fer-ho realitat.
Treballar ACOMPANYANT en els aprenentatges basats en projectes pràctics i globals que condueixin a desenvolupar l'autonomia personal dels alumnes mitjançant TOTES les eines a l'abast (noves tecnologies i altres).